Гірковий програмно-задаючий пристрій
Версія для друкуАктуальність роботи
Завдання маршрутизації відчепів на сортувальних гірках у більшості випадках виконують системи горочной автоматичної централізації (ГАЦ). У процесі розпуску состава оператору сортувальної гірки одночасно з приготуванням маршрутів доводиться керувати швидкістю скочуються відчепів, віддавати голосові команди укладачам (расцепщікам), стежити за правильністю розчеплення та інше. Це створює напругу в його роботі і, в кінцевому рахунку, позначається на якісних показниках розпуску.
Крім того, укладачі на вершині гірки, отримуючи голосові команди оператора, в ряді випадків роблять помилки при поділі складу на відчепи. Особливо це проявляється при несприятливих погодних умовах.
Основні результати від впровадження
- Виключення ручних операцій при прийомі програми розпуску з АСУ СС (АСК СС) і введення її в ГАЦ;
- Скасування мовних команд ДСПГ для укладачів на вершині сортувальної гірки;
- Зменшення експлуатаційних витрат за рахунок скорочення браку в роботі ДСПГ і операторського ланки, так як при пікових навантаженнях тепер вони будуть керувати тільки швидкістю скочуються відчепів;
- Підвищення якості роботи укладачів на вершині сортувальної гірки, поліпшення умов їх праці;
- Автоматичне ведення протоколу розпуску.
Опис продукту або технології
На основі даних натурного листа на прибулий в парк прийому поїзд в АСУ СС (АСК СС) формується сортувальний лист, який по модемному каналу зв'язку передається в АРМ чергового по гірці. Використовуючи сортувальний лист, в АРМі формується масив - ПРОГРАМА РОЗПУСКУ для даного складу, яка містить порядковий номер відчепу, його довжину і маршрут слідування на підгіркового шлях. При насуванні складу і підході його до вершини гірки по команді оператора скоригована програма розпуску пересилається з АРМа в мікропроцесорний контролер системи, який видає на шляхові індикатори інформацію про довжинах перших двох відчепів для укладачів (расцепщіков) сортувальної системи і на повторювач колійного індикатора на пульті оператора.
Одночасно з цим маршрути зазначених відчепів контролер пересилає в маршрутний накопичувач ГАЦ, і, як результат, - встановлюється маршрут для першого відчепу.
При скачуванні відчепів, за сигналами від підлогових датчиків, пристрій автоматично змінює дані на колійному індикаторі і готує маршрут для чергового відчепу.
Стадія розробки
Пристрій впроваджено на станції Нижньодніпровськ-Вузол Придніпровської залізниці.
Переваги над аналогами
Пристрій адаптовано для застосування з системами управління процесом розформування поїздів, використовуваних на території СНД і Балтії. Аналогів в Україні немає.
Опис ринку збуту
Пристрій готовий до впровадження на залізницях країн СНД і Балтії. Прийняті принципи побудови пристрою дозволяють впроваджувати його і на залізницях інших країн. Основні споживачі - сортувальні станції мережі залізниць.
Ситуація щодо інтелектуальної власності: ноу-хау.
Ділові можливості
В межах України - надання послуг з розробки та впровадження пристрою для конкретних сортувальних станцій.
Поза межами України - створення спільних підприємств з розробки, впровадження та обслуговування пристрою для конкретних сортувальних станцій.
Орієнтовна вартість: Розробка, виготовлення і монтаж пристрою 200 - 350 тис.грн залежно від особливостей об'єкта впровадження.