Тренажерний комплекс машиніста локомотива

Версія для друку
Актуальність роботи


1.jpg

   Основним чинником, що визначає рівень безпеки руху та енерговитрат на тягу поїздів, є кваліфікація машиністів локомотивів. Використання тренажерів дозволить в найкоротші терміни навчити початківців машиністів основним навичкам безпечного водіння поїздів, навчити їх діям в нестандартних та аварійних ситуаціях, а для досвідчених машиністів - підвищити кваліфікацію, домогтися стійкого зниження енерговитрат на тягу поїздів при забезпеченні безпеки руху, об'єктивно і всебічно оцінити їх професійну підготовку.

Основні результати від впровадження


       Скорочення термінів підготовки машиністів, підвищення їх кваліфікації і, за рахунок цього, підвищення безпеки руху і зниження питомих енерговитрат на тягу поїздів.


Опис продукту або технології


       Тренажерний комплекс виготовляється під конкретний тип локомотива і конкретну ділянку руху. При цьому створюється ситуація максимально наближена до реальної панорамі вибраної ділянки шляху.

2.jpg
Робочим місцем учня є звичайне робоче місце машиніста, на якому встановлений пульт управління локомотива, а так само інші засоби необхідні для управління тягової і гальмівної системами локомотива. Для відтворення звичної обстановки, в якій машиніст знаходиться в процесі руху поїзда, робоче місце якого навчають розміщено в макеті кабіни локомотива. Макет встановлений на рухому платформу, Всі ці апаратні засоби обладнані штатними приладами, засобами індикації та сигналізації, призначену для відтворення характерних коливань кабіни в процесі руху поїзда. Для максимального наближення до реальної обстановки в макеті кабіни локомотива встановлена ​​аудіо система, що забезпечує відтворення характерних для реальних умов руху звукових ефектів. Тренажерний комплекс включає в себе також робоче місце інструктора. Це робоче місце розташоване поза макета кабіни локомотива. На робочому місці інструктора встановлено комп'ютер для збору, обробки і виведення інформації про стан органів управління, індикації та сигналізації локомотива. У цьому ж комп'ютері виконується моделювання процесу руху поїзда по ділянці та моделювання поздовжніх динамічних процесів в поїзді. Крім цього, інструктор має можливість управляти поїзної ситуацією - змінювати показання підлогових світлофорів, шлях приймання поїзда на станцію, погодні умови і імітувати різні, характерні для умов руху по даній ділянці шляху, нестандартні та аварійні ситуації.

    Для навчання машиністів локомотивів енергозберігаючим режимам водіння поїздів тренажерний комплекс має спеціальну програмну підсистему для розрахунку оптимальних режимів ведення поїзда. Результатом розрахунків є режимна карта, в якій при забезпеченні дотримання графіка руху поїзда визначено режими управління рухом поїзда по ділянці.

 

   Результати будь-якої поїздки для подальшого аналізу і вивчення зберігаються в персональній базі даних кожного учня. За результатами поїздок можна судити про прогрес у навчанні того чи іншого машиніста.

 

Стадія розробки

 

    Впроваджений у локомотивних депо Одеської, Донецької, Придніпровської, Південної та Львівської залізниць України, два примірники встановлені в навчальному центрі Іранських залізниць.

 

Переваги над аналогами

 

   Основними перевагами є: забезпечення максимально наближених до реальних умов навчання; розрахунок поздовжній динамічних зусиль і прискорень, що виникають у поїздах і безпосередньо впливають на безпеку руху поїзда; навчання енергозберігаючим режимам водіння поїздів.

 

Опис ринку збуту

  

   Тренажер готовий до впровадження на залізницях країн СНД і Балтії. Після незначного доопрацювання, з метою адаптації підсистем моделювання до умов конкретної країни, може впроваджуватися і на залізницях інших країн. Основними споживачами є центри підготовки машиністів та локомотивні депо.

 

   Ситуація щодо інтелектуальної власності: ноу-хау, готується патентна заявка.

 

Ділові можливості

 

   У межах України - надання послуг з розробки тренажерів для конкретних локомотивів і дільниць руху, обслуговуваних конкретними локомотивними депо. Поза межами України - створення спільних підприємств з розробки та виготовлення тренажерів.

 

   Орієнтовна вартість - 350 000 $.


  4.jpg     5.jpg      7.jpg   

 


Переглядів : 5927

Назад до списку